Biuletyn Informacji Publicznej

Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Kędzierzynie-Koźlu. Etap IV

Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Kędzierzynie-Koźlu. Etap IV

TYTUŁ PROJEKTU:

Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Kędzierzynie-Koźlu. Etap IV

OŚ PRIORYTETOWA:

05 – Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację

DZIAŁANIE:

05.06- Edukacja przedszkolna

NUMER UMOWY O DOFINANSOWANIE:

FEOP.05.06-IP.02-0026/23

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE:

23.08.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU:

1 349 793,60 zł

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA:

1 214 814,24 zł

BENEFICJENT:

Gmina Kędzierzyn - Koźle

OKRES REALIZACJI:

02.01.2024 – 30.06.2026

ZAKRES RZECZOWY INWESTYCJI:

Działaniami w ramach projektu objętych zostanie 10 ośrodków wychowania przedszkolnego, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kędzierzyn-Koźle, w tym dwa przedszkola integracyjne. W projekcie udział weźmie 344 dzieci. Wśród odbiorców wsparcia, znajdzie się 44 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z czego 16 stanowi liczbę osób
z niepełnosprawnością. Swoje kompetencje w obszarze wsparcia podniesie również
40 nauczycieli.

CEL PROJEKTU:

Celem realizacji projektu jest przeciwdziałanie skutkom negatywnych trendów demograficznych w obszarze zatrudnienia, poprzez wsparcie edukacji od najmłodszych lat – dzięki, zapewnieniu wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Realizacji celu głównego służyć mają przyjęte cele szczegółowe jak: wyrównanie szans rozwojowych dzieci, rozwój dziecięcych pasji i zainteresowań, ukształtowanie postaw przedsiębiorczych od najmłodszych lat, podniesienie kwalifikacji kadry OWP w obszarze zdiagnozowanych problemów.

 

REALIZATORZY:

Wykaz jednostek organizacyjnych beneficjenta będących realizatorami Projektu

Lp

Nazwa

Adres

1

Urząd Miasta

Kędzierzyn-Koźle

Grzegorza Piramowicza 32

47-200 Kędzierzyn-Koźle

2

Publiczne Przedszkole nr 7

Jordanowska 14

47-223 Kędzierzyn-Koźle

3

Publiczne Przedszkole nr 10

Władysława Broniewskiego 5

47-225-Kędzierzyn-Koźle

4

Publiczne Przedszkole nr 11

Mikołaja Reja 14

47-224 Kędzierzyn-Koźle

5

Publiczne Przedszkole nr 12

Bolesława Chrobrego 28

47-200 Kędzierzyn-Koźle

6

Publiczne Przedszkole nr 13

Piastowska 10

47-200 Kędzierzyn-Koźle

7

Publiczne Przedszkole nr 15

Spółdzielców 3

47-200 Kędzierzyn-Koźle

8

Publiczne Przedszkole nr 17

Karola Szymanowskiego 29

47-206 Kędzierzyn-Koźle

9

Publiczne Przedszkole nr 18

Sławięcicka 96B

47-230 Kędzierzyn-Koźle

10

Publiczne Przedszkole nr 21

Filtrowa 13

47-200 Kędzierzyn-Koźle

11

Publiczne Przedszkole nr 22

9 maja  4

47-220 Kędzierzyn-Koźle

 

 

REALIZACJA:

Zadanie nr 1: Dodatkowe zajęcia specjalistyczne:

- zajęcia dodatkowe podnoszące jakość edukacji przedszkolnej w zakresie kształcenia i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych i transferowalnych niezbędnych na rynku pracy: zajęcia z języka angielskiego, plastyczne, matematyczne, komputerowe, taneczne, inżynieria przyszłości, artystyczna dusza, rozwój kompetencji kluczowych.

- zajęcia dodatkowe wyrównujące szanse edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym, w tym przede wszystkim z grup w niekorzystnej sytuacji: zajęcia gimnastyka korekcyjna.

- zajęcia dodatkowe doradztwo zawodowe dla dzieci w wieku przedszkolnym (preorientacja zawodowa): zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z uwzględnieniem preorientacji zawodowej, poznaje doświadczam wybieram, doradztwo zawodowe.

- doradztwo zawodowe dla dzieci w wieku przedszkolnym (preorientacja zawodowa) – wycieczki: zorganizowanie wycieczek ukazujących dzieciom różne wykonywane zawody- cukrownia, gospodarstwo rolne, piekarnia, lodziarnia, teatr, zoo, zakład stolarski, sądownictwo, rejs po Odrze, zajęcia Politechnika Śląska – fizyka, chemia, geologia, matematyka, Centrum Edukacji Ekologicznej, zakład transportowy.

- zajęcia dodatkowe aktywowanie postaw przedsiębiorczych: zajęcia warsztaty tematyczne, aktywowanie postaw przedsiębiorczości, przedsiębiorczy przedszkolak.

- zajęcia dodatkowe pobudzania i wsparcie umiejętności uzdolnień i zainteresowań dzieci: zajęcia taneczno-umuzykalniające, zajęcia mam talent, na ludową nutę, żyjemy zdrowo
na sportowo, zajęcia artystyczne, sensoryka małego smyka.

Zadanie nr 2: Zakup pomocy:

Zadanie realizowane będzie w 7 przedszkolach (PP 12, 13, 15, 17, 18, 21, 22). W ramach zadania planuje się zakup pomocy dydaktycznych do zajęć z zadania 1 np. stroje do tańca, ludowe, stroje postacie bajkowe, wykrojniki do maszyny tnącą wytłaczającej, klocki dary Freobla, platforma do balansowania, pomoce do balansowania, pomoce sensoryczne itp.

Zadanie nr 3: Zakup sprzętu i mebli:

Zadanie realizowane będzie w 6 przedszkolach (PP 10, 13, 15, 18, 21, 22). W ramach zadania planuje się zakup sprzętu i mebli do zajęć z zadania 1 np. siedziska sensoryczne, stolik aktywności z klockami lego education, kąciki tematyczne, kładka równoważna, tor przeszkód, głośnik z mikrofonem i mikserem itp.

Zadanie nr 4: Zajęcia dodatkowe:

- indywidualizacja pracy z dziećmi: korekcyjno-kompensacyjne, z indywidualizacji, logopedia z rodzicami, ruchowo rytmiczne z rodzicami, terapia ręki z rodzicami.

Zadanie nr 5: Zakup pomocy:

Zadanie realizowane będzie w 2 przedszkolach (PP 12, 21). W ramach zadanie planuje się zakup pomocy dydaktycznych do zajęć z zadania 4 np. zestaw darów Froebla, Instrumenty, komplet pomocy, zakup sprzętu i mebli.  

Zadanie nr 6: Zajęcia dodatkowe:

- bezpośrednie wsparcie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: zajęcia gimnastyka korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, wczesne wspomaganie, wsparcie dla dzieci.

- współpraca OWP z innymi placówkami: realizacja wspólnych przedsięwzięć, konkursów, wydarzeń dla dzieci we współpracy z Zespołem Szkół Specjalnych, Ochotniczą Strażą Pożarną w Kłodnicy, Radą Osiedla Kłodnica, Domem Dziennego Pobytu nr 5, Domem Samopomocy Promyczek, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

- Zatrudnienie asystenta nauczyciela: wynika z zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego. Poradnia wskazała, że zachodzi potrzeba indywidualnego wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej osoby w PP 11 dwóch asystentów oraz w PP 17 jednego asystenta.

Zadanie nr 7: Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadr pedagogicznych w zakresie pedagogiki specjalnej:

Zadanie realizowane będzie w 7 przedszkolach (PP 7, PP 11, PP 13, PP 15, PP 17, PP 21, PP 22). W ramach zadania planuje się między innymi studia z pedagogiki specjalnej, szkolenia wspomagające rozwój dzieci, z zakresu autyzmu, z terapii ruchowej i muzycznej, z zakresu terapii logopedycznej i z zakresu stymulowania.

Zadanie nr 8: Zakup pomocy:

W ramach zadania przewiduje się zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu do zadań zaplanowanych w ramach indywidualizacji pracy z dziećmi, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem różnych form wsparcia dla rodziców. Zadanie realizowane będzie w dwóch przedszkolach: PP 7 i PP 11. Planujemy zakupić pomoce np. komplet pomocy sensorycznych, oprogramowanie, zręcznościowy plac zabaw, narzędzia diagnostyczne, protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu itd.

Zadanie nr 9: Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:

Zadanie realizowane będzie w 5 przedszkolach (PP 12, PP 13, PP 15, PP 17, PP 22). W ramach zadania planuje się między innymi studia podyplomowe oraz szkolenia/kursy z zakresu kompetencji kluczowych i z zakresu doradztwa zawodowego.

#FunduszeEuropejskie

Show settle the matter panel
Show Facebook panel
Show YouTube panel
Show Instagram panel