Biuletyn Informacji Publicznej

Dołącz do Rejestru Danych Kontaktowych

31.07.

Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) ma na celu ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK pracownik magistratu zamiast wysyłać pismo będzie mógł zadzwonić lub wysłać maila do mieszkańca. Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3,5 mln Polaków.

Rejestr Danych Kontaktowych został uruchomiony przez Ministerstwo Cyfryzacji w grudniu 2019 r.  RDK ma usprawnić komunikację pomiędzy administracją publiczną a obywatelami, którzy przekażą do niego swoje dane. Pozwala to na szybki i skuteczny kontakt w celu powiadomienia o:
• dokumentach gotowych do odbioru,
• rozpatrzeniu złożonych wniosków,
• potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w sprawach, prowadzonych w urzędach.
• unieważnieniu dowodu osobistego,
• zbliżającym się terminie upływu ważności dowodu osobistego.

Rejestr Danych Kontaktowych nie będzie używany do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących osoby, której dane zostały w nim zawarte. Dostęp do danych posiadać będzie tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.

Przekazanie danych jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Show settle the matter panel
Show Facebook panel
Show YouTube panel
Show Instagram panel