Sabina Nowosielska
e-mail: prezydent@kedzierzynkozle.pl
Zakres zadań i odpowiedzialności Prezydenta Miasta.
§ 7. 1. Do zadań Prezydenta Miasta jako kierownika Urzędu Miasta należy:
- zapewnienie realizacji ustalonych zadań Urzędu Miasta poprzez nadzór i skuteczną kontrolę ich wykonywania przez wszystkich pracowników samorządowych w nim zatrudnionych;
- nawiązywanie, zmiana i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami Urzędu Miasta w trybie i na zasadach określonych w przepisach o pracownikach samorządowych;
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego (zarządzeń i instrukcji) regulujących funkcjonowanie Urzędu Miasta, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie;
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta;
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej miasta;
- powoływanie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
- zapewnienie przestrzegania przepisów prawa przez zatrudnionych w Urzędzie Miasta pracowników samorządowych;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec:
- pracowników Urzędu Miasta,
- kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w przepisach o samorządzie gminnym.
2. Do zadań Prezydenta Miasta jako organu wykonawczego Gminy należy:
- opracowanie projektu budżetu Gminy i przedkładanie go Radzie Miasta;
- ogłaszanie budżetu Gminy uchwalonego przez Radę Miasta oraz ustalanie planów finansowych określonych w przepisach o finansach publicznych;
- kierowanie przygotowanych wniosków i projektów aktów prawnych pod obrady Rady Miasta;
- przedkładanie Radzie Miasta do zatwierdzenia zarządzeń porządkowych przyjętych w trybie i na zasadach określonych w przepisach o samorządzie gminnym;
- przygotowywanie i przedstawianie na sesji Rady Miasta sprawozdań z działalności w okresie międzysesyjnym;
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Miasta w terminach ustalonych prawem oraz nadzorowanie realizacji uchwał Rady Miasta przez Urząd Miasta i gminne jednostki organizacyjne;
- przyjmowanie, w obecności dwóch świadków, ostatniej woli spadkodawcy w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
3. Do zadań Prezydenta Miasta należy wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej z wyjątkiem zastrzeżonych ustawami do kompetencji innych organów lub osób.
4. Do zadań Prezydenta Miasta jako organu podatkowego należy wymiar oraz pobór podatków i opłat lokalnych w trybie i na zasadach określonych ustawami.
5. Prezydent Miasta może upoważnić Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz innych pracowników Urzędu Miasta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, o których mowa w ust. 3 i ust. 4.
Wydział Organizacyjny prowadzi ewidencję upoważnień, o których mowa wyżej.
6. Prezydent Miasta:
- sprawuje bezpośredni nadzór i kontrolę zarządczą działania:
- Zastępców Prezydenta, Skarbnika i Sekretarza,
- pracowników Wydziału Strategii, Rozwoju i Środków Pomocowych,
- pracowników Straży Miejskiej,
- pracowników Wydziału Zarządzania Kryzysowego,
- pracowników Biura Audytu i Kontroli Wewnętrznej,
- pracowników Biura Informacji i Promocji Miasta,
- pracowników Biura Informatyki i Ochrony Informacji,
- pracowników Biura Prawnego,
- Stanowiska ds. BHP i p. poż.;
- zapewnia organizację systemu nadzoru i kontroli zarządczej działania gminnych jednostek organizacyjnych.
- wykonuje uprawnienia i obowiązki wspólnika spółek handlowych z udziałem Gminy.
7. Prezydent Miasta może udzielić Zastępcom Prezydenta, Skarbnikowi, Sekretarzowi oraz kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Miasta pełnomocnictw do prowadzenia w swoim imieniu spraw Gminy, a w szczególności składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem Gminy.
Wydział Organizacyjny prowadzi ewidencję pełnomocnictw, o których mowa wyżej.