Zbigniew Romanowicz
e-mail: sekretarz@kedzierzynkozle.pl
Zakres zadań i odpowiedzialności
Sekretarza Miasta
§ 11. Zakres zadań i odpowiedzialności Sekretarza Miasta obejmuje:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu Miasta w zakresie obsługi organów Gminy, poprzez zorganizowanie systemu:
- właściwego i terminowego przygotowywania oraz przeprowadzania wyborów do Rady Miasta, wyborów Prezydenta Miasta i referendów gminnych oraz wyborów do Sejmu, Senatu, wyborów Prezydenta RP i referendów o zasięgu ogólnokrajowym w zakresie zleconym Gminie na mocy ustaw,
- właściwego i terminowego przygotowywania materiałów i dokumentów będących przedmiotem posiedzeń Prezydenta Miasta oraz Rady Miasta i jej komisji,
- właściwej i terminowej realizacji zarządzeń i innych rozstrzygnięć Prezydenta Miasta, w tym zarządzeń i rozstrzygnięć w sprawie sposobu realizacji uchwał Rady Miasta,
- funkcjonowania systemu współdziałania Rady Miasta i Prezydenta Miasta z jednostkami pomocniczymi Gminy, organizacjami społecznymi i mieszkańcami miasta,
- przygotowywania odpowiedzi na interpelacje radnych, a w razie potrzeby organizowanie narad w celu zredagowania odpowiedzi o charakterze interdyscyplinarnym,
- opracowywania i udostępniania informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej;
- zapewnienie sprawnego wykonywania przez Urząd Miasta zadań z zakresu administracji publicznej, poprzez koordynację i nadzór:
- systemu rozpatrywania skarg i wniosków oraz przygotowywania ich okresowej analizy,
- działań związanych z:
- naborem,
- nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy,
- podnoszeniem kwalifikacji zawodowych,
- postępowaniem w sprawach naruszeń obowiązków przez pracowników samorządowych,
- okresową oceną kwalifikacyjną, pracowników Urzędu Miasta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
współpracy z jednostkami pomocniczymi Gminy,
działań podejmowanych w celu realizacji zadań Gminy w zakresie:
- rejestracji aktów stanu cywilnego,
- ewidencji ludności i dowodów osobistych,
organizacji obchodów świąt państwowych i uroczystości lokalnych oraz współpracy z organizacjami kombatanckimi,
właściwego i terminowego załatwiania przez określone w pkt. 3 komórki organizacyjne Urzędu Miasta spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
działań komórek organizacyjnych w sprawach interdyscyplinarnych;
odpowiedzialność za wykonanie określonych w niniejszym Regulaminie zadań komórek organizacyjnych stanowiących zaplecze kadrowe i dokumentacyjne podejmowanych przez Sekretarza działań, a mianowicie:
- Wydziału Administracyjno-Gospodarczego,
- Wydziału Organizacyjnego,
- Wydziału Spraw Obywatelskich,
- Biura Rady Miasta;
sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontroli zarządczej działania:
- pracowników Wydziału Administracyjno-Gospodarczego,
- pracowników Wydziału Organizacyjnego,
- pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich,
- pracowników Biura Rady Miasta;
przyjmowanie, w obecności dwóch świadków, ostatniej woli spadkodawcy w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.