Pierwszy krok, aby to zrobić, należy do Ciebie. Złóż wniosek do 30 marca.
Gmina Kędzierzyn-Koźle, wzorem poprzednich lat, w kwietniu zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu o dofinansowanie usuwania azbestu. Jeśli zostanie on zakwalifikowany, możliwe będzie uzyskanie dofinansowanie nawet do 85 % kosztów demontażu lub usunięcia wcześniej zdemontowanych płyt azbestowych z dachu lub ściany budynku, ich transportu i unieszkodliwienia. Pozostałe 15% kosztów poniesie właściciel (zarządca) nieruchomości, z której azbest zostanie zabrany. Ostateczna kwota dotacji jest ustalana na podstawie rozstrzygnięcia przetargu lub konkursu ofert organizowanego przez gminę.
Wniosek o udzielenie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w urzędzie miasta w wydziale ochrony środowiska i rolnictwa (pokój 427) do 30 marca. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Wszystkie druki są dostępne w wydziale oraz na stronie biuletynu informacji publicznej: http://bip.kedzierzynkozle.pl/artykul/143/4213/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-o-przyznanie-dofinansowania-do-usuniecia-wyrobow-zawierajacych-azbest-z-terenu-gminy-kedzierzyn-kozle-w-2018r.
Szczegółowe informacje oraz pomoc przy wypełnianiu wniosków można uzyskać bezpośrednio w wydziale ochrony środowiska i rolnictwa (pokój 427, tel. 77 40 50 387).
Przypominamy również, że w przypadku prac polegających na wymianie pokrycia dachowego i połączonych z usunięciem azbestu, właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości ma obowiązek zgłosić taki fakt do starostwa powiatowego. Kopię takiego zgłoszenia, potwierdzoną przez wydział budownictwa starostwa powiatowego, należy dołączyć do wniosku o dofinansowanie demontażu azbestu. Powyższe zgłoszenie nie jest wymagane w przypadku usuwania wcześniej zdemontowanych odpadów azbestowych.