Można mieć dystans i obawy, a można też wykazać empatię i po prostu rozmawiać z niepełnosprawnymi i ich bliskimi. Konferencja naukowa „Słodko-gorzki świat osób niepełnosprawnych” w Zespole Szkół Specjalnych w Kłodnicy rozpoczęła się od kilku scenek rodzajowych, które dobitnie zobrazowały te dwa różne podejścia.
Konferencja to forum dyskusji, które od kilku lat skupia wokół siebie specjalistów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. W tym roku przyświecał jej temat: „Jak rozmawiać z dzieckiem i o dziecku”. W programie wydarzenia znalazły się m.in. wykłady o komunikacji z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju i zachowania czy barierach komunikacyjnych i sposobach ich przełamywania. Po raz pierwszy partnerem imprezy była gmina Kędzierzyn-Koźle, którą na konferencji reprezentował zastępca prezydenta Wojciech Jagiełło.
| p | w | ś | c | p | s | n | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 
                                            1                                     | ||||||
| 
                                            2                                     | 
                                            3                                     | 
                                            4                                     | 
                                            5                                     | 
                                            6                                     | 
                                            7                                     | 
                                            8                                     | 
| 
                                            9                                     | 
                                            10                                     | 
                                            11                                     | 
                                            12                                     | 
                                            13                                     | 
                                            14                                     | 
                                            15                                     | 
| 
                                            16                                     | 
                                            17                                     | 
                                            18                                     | 
                                            19                                     | 
                                            20                                     | 
                                            21                                     | 
                                            22                                     | 
| 
                                            23                                     | 
                                            24                                     | 
                                            25                                     | 
                                            26                                     | 
                                            27                                     | 
                                            28                                     | 
