Wnioski złożone przez mieszkańców, ngo, instytucje, firmy i inne podmioty oceniać będą pod katem spełnienia warunków udziału w konkursie członkowie Zespołu ds. opracowania Strategii Rozwoju Miasta Kędzierzyn-Koźla na lata 2021-2035 oraz Programu Rozwoju Lokalnego i Programu Rozwój Instytucjonalny powołanego przez Prezydenta Miasta Kędzierzyn -Koźle Sabinę Nowosielską. Przewodniczącym Zespołu jest Artur Maruszczak – Z-ca Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Jeżeli Kompletna Propozycja Projektu obejmująca dwa Programy (PRL i PRI) przygotowane (do 31 października) przez Gminę Kędzierzyn-Koźle zostanie wysoko oceniona przez ekspertów Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i znajdzie się w finałowej 15 gmin wybranych do dofinansowania, wówczas zadania ujęte w ww. dokumentach jako podstawowe (których realizatorem będzie gmina oraz zadania, których realizatorem będą uprawnione zgodnie z regulaminem konkursu podmioty) otrzymają 100 % dofinansowania na ich realizację.
Pomiędzy gminą a Wnioskodawcą zostanie podpisany list intencyjny o wzajemnej współpracy na rzecz realizacji przedsięwzięć ujętych w dokumentach. Określał będzie on podział zadań i role każdego z Partnerów w projekcie. W przypadku wybrania dokumentów Gminy Kędzierzyn-Koźle (spośród 54 gmin) do finałowej 15 laureatów konkursu, wówczas list intencyjny zostanie przekształcony w umowę partnerstwa a Partner otrzyma środki na realizację swojego przedsięwzięcia. Musi być ono wynikać z diagnozy i być odpowiedzią na zidentyfikowane problemy miasta. Pożądane jest tworzenie wiązek komplementarnych inicjatyw i inwestycji.
Zgodnie z regulaminem konkursu budżet Kompletnej Propozycji Projektu musi uwzględniać następujący podział środków: 60 % na działania inwestycyjne oraz 40 % na działania nieinwestycyjne miękkie (w tym projekty partnerskie).
Zadania zgłoszone do realizacji zostaną ujęte w dwóch dokumentach: Planie Rozwoju Lokalnego - PRL (głównie: działania mają na celu „Poprawę jakości życia w małych i średnich gminach”) oraz Planie Rozwoju Instytucjonalnego - PRI (głównie działania mające na celu: „ Lepsze dostosowanie administracji publicznej do potrzeb swoich obywateli”)
Przykładowy podział na działania o charakterze inwestycyjnym i nieinwestycyjnm w ramach PRL oraz PRI:
Wyszczególnienie : |
PRL |
PRI |
Działania o charakterze inwestycyjnym (do 60%) |
55% |
5% |
Działania o charakterze nieinwestycyjnym (min. 40%) |
20% (np. dokumentacja) |
20 % |
Gmina Kędzierzyn-Koźle może podpisać jeden lub kilka odrębnych listów intencyjnych (a dalej umów partnerskich) z wybranymi Wnioskodawcami. Nie określono minimalnej liczby Partnerów, którzy zostaną wybrani do wspólnej realizacji projektu Rozwój lokalny.
Każdy z partnerów będzie odpowiedzialny za swoją część przedsięwzięcia, z tym że Gmina jako Beneficjent odpowiada przed Operatorem za realizację całego Projektu. Środki Finansowe wpływają na rachunek Gminy i to ona wydatkuje je na zadania które sama realizuje (lub przez swoje jednostki ) lub też/ i przekazuje je pozostałym partnerom (w formie refundacji lub zaliczki).
Warunki przekazywania środków finansowych zostaną ustalone w umowie partnerstwa, w sposób zgodny z regulaminem konkursu. Na obecnym etapie konkursu zapisy regulaminu dopuszczają zarówno refundacje jak i zaliczkę.
Na obecnym etapie UMKK nie przewiduje utworzenia funduszu dotacyjnego. Zachęcamy do zapoznania się z „Pytaniami i odpowiedziami” na poniższej stronie , gdzie mogą znaleźć się odpowiedzi na nurtujące pytania: https://www.eog.gov.pl/media/92275/FAQ_RL_15072020.pdf
ODP zaczerpnięta z zakładki: „Pytania i odpowiedzi” na stronie programu:
Partnerów dotyczą takie same zasady realizacji projektu jak beneficjenta dlatego również powinni stosować Wytyczne dla wnioskodawców. Beneficjent (gmina) zgodnie z umową ws. projektu jest odpowiedzialny za prawidłowe rozliczanie partnera i jego działania w projekcie. Lider partnerstwa jest odbiorcą pomocy i jest odpowiedzialny przed Operatorem za realizacje umowy o dofinansowanie projektu i rozliczenie projektu. Kwestie dotyczące przepływów finansowych pomiędzy Operatorem a liderem (beneficjentem czyli gminą) projektu określa umowa o dofinansowanie projektu. Natomiast kwestie dotyczące przepływów finansowych (ryczałtu/ refundacji) pomiędzy liderem a partnerami projektu reguluje umowa partnerska. Partnerzy ustalają między sobą, czy ma on formę ryczałtu, czy refundacji ponoszonych wydatków, jak również formę rozliczeń przekazywanych środków.
Wnioskodawca w budżecie do KPP wskazuje koszty partnera i w zależności od wybranej formy rozliczenia (co do zasady refundacja, dla małych NGOs – zaliczki) uwzględnia to w budżecie. Należy pamiętać o rzeczywistym charakterze partnerstwa i wykazaniu jego wartości dodanej dla działań projektowych i miasta – beneficjenta. W każdym przypadku należy przeanalizować wartość dodaną partnerstwa i możliwości organizacyjne danej jednostki pod kątem realizacji jednego projektu jako lider i uczestniczenia w innym jako partner. Zgodnie z Regulaminem naboru i wyboru projektów dofinansowanie będzie przekazywane na rachunek bankowy Beneficjenta otwarty dla danego projektu, nie później niż w ciągu miesiąca od zatwierdzenia przez Operatora Programu raportu okresowego/ rocznego/ końcowego z realizacji projektu. Dla projektu prowadzony będzie jeden rachunek bankowy z którego beneficjent będzie przekazywał środki partnerom. Proszę zauważyć, że zapisy wzoru umowy w sprawie Projektu stanowią: „Dofinansowanie jest przekazywane przez Operatora Programu za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego (dalej „BGK”) na rachunek bankowy Beneficjenta w PLN o numerze ... otwartym wyłącznie dla tych środków”. Wzór dostępny jest na stronie Programu: https://www.eog.gov.pl/strony/zapoznaj-sie-z-funduszami/rozwoj-lokalny/nabory-wnioskow/
Urząd Miasta udostępni dane w posiadaniu których się znajduje, jednakże należy pamiętać że proponowane przedsięwzięcia mają dotyczyć problemów ogólnie występujących w mieście, nie zaś koncentrować się wyłącznie na wybranych osiedlach. Zgłaszane projekty powinny wynikać przede wszystkim ze zdiagnozowanych na obecnym etapie potrzeb miasta (synteza problemów została załączona do ogłoszenia o naborze Kart Przedsięwzięć). Powiązanie przedsięwzięć z ideą przewodnią projektu: „Dugnad" w Kędzierzynie-Koźlu. Integracja mieszkańców mieszkańców oraz odbudowa relacji sąsiedzkich jako podstawa Rozwoju lokalnego” będzie wartością dodaną planowanego przedsięwzięcia podobnie jak uwzględnienie w przedsięwzięciach dostępność dla osób wykluczonych .
Więcej informacji dot. partnerstwa znajdą Państwo na stronie:
p | w | ś | c | p | s | n |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
Events of the day 2 Listopad 2024 (sobota)
|
3
|
||||
Events of the day 4 Listopad 2024 (poniedziałek)
|
Events of the day 5 Listopad 2024 (wtorek)
|
Events of the day 6 Listopad 2024 (środa)
|
Events of the day 7 Listopad 2024 (czwartek)
|
Events of the day 8 Listopad 2024 (piątek)
|
Events of the day 9 Listopad 2024 (sobota)
|
Events of the day 10 Listopad 2024 (niedziela)
|
Events of the day 11 Listopad 2024 (poniedziałek)
|
Events of the day 12 Listopad 2024 (wtorek)
|
Events of the day 13 Listopad 2024 (środa)
|
Events of the day 14 Listopad 2024 (czwartek)
|
Events of the day 15 Listopad 2024 (piątek)
|
Events of the day 16 Listopad 2024 (sobota)
|
Events of the day 17 Listopad 2024 (niedziela)
|
Events of the day 18 Listopad 2024 (poniedziałek)
|
Events of the day 19 Listopad 2024 (wtorek)
|
Events of the day 20 Listopad 2024 (środa)
|
Events of the day 21 Listopad 2024 (czwartek)
|
Events of the day 22 Listopad 2024 (piątek)
|
Events of the day 23 Listopad 2024 (sobota)
|
Events of the day 24 Listopad 2024 (niedziela)
|
25
|
Events of the day 26 Listopad 2024 (wtorek)
|
27
|
Events of the day 28 Listopad 2024 (czwartek)
|
29
|
Events of the day 30 Listopad 2024 (sobota)
|