Gmina Kędzierzyn-Koźle jest jak najbardziej za relegowaniem azbestu z miasta i chętnie wspomoże ten świetny pomysł. Trzeba spełnić kilka warunków – przede wszystkim do 5 marca złożyć wniosek.
Ile można dostać dotacji? To zależy od dwóch czynników. Po pierwsze, kozielski magistrat w marcu złoży wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu o dofinansowanie usuwania azbestu. Nie powinno być z tym problemów, bo WFOŚiGW pozytywnie kwalifikuje takie wnioski z Kędzierzyna-Koźla od 2013 roku.
Drugi czynnik wpływający na wysokość dotacji to cena uzyskana w przetargu organizowanym przez gminę na usuwanie azbestu (na jej zlecenie uprawniona firma wykona usługę na posesji wnioskodawcy). W poprzednich latach dofinansowanie kosztów demontażu lub usunięcia wcześniej zdemontowanych płyt azbestowych z dachu/ściany, transportu i unieszkodliwienia wynosiło: w 2013r. – 85 proc., w 2014r. – 75 proc., a w 2015r. – 85 proc. Warto zaznaczyć, że wnioski w latach 2013-2015 złożyło 50 właścicieli lub zarządców z terenu miasta i wszyscy skorzystali z dotacji.
Wniosek o pomoc składa się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle (pokój 427) do 5 marca br. Potrzebne załączniki można znaleźć poniżej i na stronie biuletynu informacji publicznej (www.bip.kedzierzynkozle.pl) w zakładce Ochrona środowisko i rolnictwo -> ogłoszenia wydziału lub w siedzibie wydziału. Konieczne są
Szczegółowych informacji oraz pomocy przy wypełnianiu druków udziela wydział ochrony środowiska i rolnictwa urzędu miasta (pokój 427). Właściciele (zarządcy) nieruchomości, których wnioski zostaną zakwalifikowane, podpiszą z gminą Kędzierzyn-Koźle umowę, w której zobowiążą się też do wpłaty pozostałej wartości usługi po wykonaniu zadania. Usunięcie azbestu z posesji nastąpi pomiędzy 16 sierpnia a 7 października br. Takie daty ustalił w harmonogramie swojego konkursu WFOŚiGW.